donderdag 17 november 2011

Beter van niet

Collage van foto's door Leo Reynolds
Bron: http://www.flickr.com/photos/lwr/4157929528
Aan sommige dingen kun je beter maar niet beginnen. Omdat je op voorhand al een sterk vermoeden hebt dat je het wel eens erg leuk kunt gaan vinden. En dat het je dan gaat bezig houden, veel gaat bezig houden. Meer nog dan goed voor je is. Wordfeud is voor mij zo'n ding.

Wordfeud, je weet wel, scrabbelen op je smartphone of tablet. Het spel is al in veel talen beschikbaar, en wellicht binnenkort ook in het Fries. Er wordt al druk gesproken met de ontwikkelaars van Wordfeud om ook een Fries woordenboek toe te voegen aan het spel. Collega's van mij zijn fanatieke spelers van dit digitale scrabbelen. Niet zo lang gelden, tijdens een excursie met zeven collega's, speelden vier collega's in de trein tegen elkaar. 'Hans, wanneer doe jij mee?', was de vraag. Nee. Niet. Ik doe niet mee. Ik doe het niet.

En het is niet omdat het mij niet leuk lijkt. Integendeel. Ik heb al verschillende keren meegekeken en meegedacht met het aanleggen van woorden, en ik realiseerde mij al snel: dit kon ik wel eens erg leuk gaan vinden. Ik ben geïnteresseerd in taal, ik mag graag over taal lezen of zelf met taal bezig zijn, en taalspelletjes spreken mij wel aan. Kortom, perfecte randvoorwaarden om mij geheel te gaan verliezen in het digitaal leggen van woorden.

Ik heb de app op een gegeven moment gedownload, maar het feit dat je een account moet aanmaken, was nog een laatste (?) drempel het spel ook te gaan spelen. Ik houd vol. Echt. Nog steeds.

2 reacties:

Festina Lente zei

Eén troost: na ongeveer 3 weken ben je het spuugzat: weer die ex en weer die yen. Het is dus in ieder geval geen blijvende verslaving....

Hans zei

@Festina
OK. Maar ik neem liever toch geen risico.