donderdag 17 maart 2011

Blogger vernieuwt in 2011



Dat was een van de tweets van @edwinmijnsbergen (blog Mijns Inziens) die ik afgelopen dinsdag las. Ik blog nog niet zo lang (ik ben erin gerold via de cursus 23 Dingen en ik rol sindsdien nog steeds door) en ik ben zeer tevreden over Blogger.

Als ik een blog bezoek, kijk ik vaak even bij wie het blog 'host'. Meestal is dat Blogger of WordpressWeb-log kom ik ook dikwijls tegen. Ik kijk of er een template is gebruikt (dit vind ik een erg mooie, voor het eerst gezien op het blog van Alexander Köppling) en ik speur ook graag even in het 'rechter' rijtje naast de hoofdtekst. Het brengt je op ideeën. In boeken mag ik graag de colofon even doorlezen. Dat gaat best ver: zo heb ik soms de colofon eerder dan de inhoudsopgave te pakken ...

De veranderingen die Blogger in het vooruitzicht stelt, zien er goed uit. Een volledig nieuw uiterlijk voor het dashboard, een nieuw scherm om de berichten in te schrijven, de weergave van de mobiele versie van je blog is naar eigen smaak aan te passen, verschillende toepassingen van Google zijn nu ingebouwd en ook onder de motorkap verandert het een en ander.

Kijk zelf maar. Via het bovenstaande filmpje vanaf 1.50 min. En op het blog van Blogger zelf. Ook via Blogger, natuurlijk.

3 reacties:

23 Dingen zei

Mooie video en inderdaad een hele andere interface komt er aan. Lijkt in de gauwigheid een beetje op WordPress.
Ook de mobiele layout ziet er fraaier uit. Nu is ie volgens mij nog op elk template hetzelfde.
Dank voor de tip.

Hans zei

Dat klopt: nu heeft elke template hetzelfde, mobiele uiterlijk.

Graag gedaan (en natuurlijk ook voor @edwinmijnsbergen)

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.