vrijdag 25 februari 2011

Internetradio

Foto: NFSA Australia
Bron: http://www.flickr.com/photos/nfsa/4580701766
Kijk, dat is het betere werk. Muziek luisteren en dit nog je huiswerk doen mogen noemen ook. Normaal ben ik niet zo'n fan van muziek luisteren terwijl ik mijn huiswerk maak of anderszins bezig ben, maar deze keer is het een ander verhaal. Nu IS de muziek mijn huiswerk. We zijn aanbeland bij Ding 20 'Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk'.

Als ik wat bezig ben met bijvoorbeeld mijn blog of met mijn foto's in iPhoto, heb ik meestal geen muziek aan. Niet dat ik niet van muziek luisteren houd, integendeel. Alleen, de combinatie. Op een of andere manier werkt het voor mij niet. Met verbazing heb ik dan ook aangehoord hoe mijn klasgenoten destijds hun huiswerk maakten met zelfs de TV aan! Onbegrijpelijk.

Muziek luisteren doe ik vooral als ik ontspannen muziek wíl luisteren. En tijdens het huishouden. De was ophangen met mijn iPod Touch op mijn hoofd. Heerlijk. Alleen met stofzuigen werkt het begrijpelijkerwijs niet zo goed, maar verder geen probleem.

Last.fm is een Internetradiostation: je tikt de naam van je favoriete band in, en de jukebox schalt verwante muziek uit de speakers. Het is echt een radio, maar dan volledig afgestemd op je smaak. En je kunt je smaak delen. Het afluisteren van een een album van je favoriete artiest is dan ook niet mogelijk. En dat laatste vind ik wel jammer. Dat kan met Spotify dan weer wel. Dat moet ik dan nog eens uitproberen. Last.fm is een beetje als LibraryThing voor boeken: erg nuttig om op ideeën te komen voor andere artiesten en je eigen smaak te delen.

En je vermoedde het al: tijdens het schrijven van dit blogbericht heb ik Last.fm is al weer uitgezet. Nee, ook deze keer is het mij niet gelukt.

2 reacties:

23 Dingen zei

Hehe, mooi stukkie :-) Als je dan eens geconcentreerd naar muziek wilt luisteren, raad ik je aan om een spotify account te nemen. Ik heb nu zelf een pro account en het werkt geweldig (verslavend), ook ideeal i.c.m. je iphone of iPad.
Enne... voor ''t geval je het nog niet bent: veel beterschap.

Hans zei

Dank je.