zaterdag 14 januari 2012

Hmmm. Nog steeds mobiel bereik

Foto: Rev Dan Catt
Bron: http://www.flickr.com/photos/revdancatt/2677628637
Nog nooit heb ik er zo naar uit gekeken geen bereik te hebben op mijn mobiele telefoon als nu.

"Zo. Die is wel heel erg oud. Deze heb ik nog nooit eerder gezien." Aldus de verkoper toen deze mijn huidige mobiele telefoon zag. Ik maak de overstap van een mobiele telefoon met prepaid naar één met abonnement. Daartoe heb ik mij flink verdiept in de wereld van de telecom. Tarieven naspeuren op vergelijkingssites, informatie zoeken over 'normaal' dataverbruik, belminuten en databundels vergelijken, dekkingskaarten bestuderen, informatie en folders halen in verschillende winkels, en de kleine letters van de verschillende aanbieders lezen.

De wereld opent zich verder. Duurder abonnement met een goedkoper toestel hier, afrekenen per seconde daar, dataverbruik afgerekend per 10 kb zus, onbeperkt sms'en zo: het is soms lastig vergelijken. En dan kun je ook nog rekening houden met download- en uploadsnelheid, tarieven buiten de bundel, wel of niet voip en sms-via-internet, verdubbelaars, looptijd van één jaar of twee jaar, en de houdbaarheid van je tegoed. En vergeet vooral de keuze voor je toestel niet.

Dat laatste was in mijn geval niet zo moeilijk, op die andere punten heb ik flink zitten studeren. Inmiddels ben ik er uit. Ik wacht alleen nog op het moment dat het bereik op mijn huidige toestel wegvalt. Want dan is mijn prepaidnummer overgezet naar het abonnement en kan de voorpret plaatsmaken voor het echte werk. Ik kan niet wachten.

0 reacties: