zondag 29 mei 2011

Nieuwsconsumptie

Foto: Marcin Wichary
Bron: http://www.flickr.com/photos/mwichary/2150587305
Nieuwe tijden zijn aangebroken in mijn nieuwsconsumptie. Ik had al zo'n vermoeden, maar sinds gisteravond weet ik het zeker. En dat allemaal door de iPad.

Sinds enige tijd heb ik zo'n iPad. En deze bevalt erg goed. Het is gewoon zoveel intuïtiever om met je vinger op een link te drukken dan via je muis met een pijltje naar de betreffende link te wijzen. De iPad heeft ook één nadeel bij mij: staat de iPad eenmaal aan, dan gaat hij erg moeilijk weer uit. Dat heeft niks te maken met knopjes die niet werken. Er is altijd wel iets dat je even kan bekijken, nalezen of opzoeken.

Maar soms gaat het wel ver. Zoals gisteren dus. De televisie staat aan en ik pak toch nog even de iPad erbij. Waarom weet ik al niet meer. En terwijl het NOS Journaal op de televisie is en ik Sacha de Boer haar teksten hoor voorlezen, bekijk ik op mijn gemak via mijn iPad het laatste nieuws op de website van de NOS.

Volgens mij klopte hier iets niet.

2 reacties:

Unknown zei

Haha, het klopt echt wel. De verschuivingen kunnen snel gaan opeens. Enjoy!

Hans zei

@ Edwin
Het lijkt erop dat ik ben meegeschoven. Dat ik het aanvankelijk niet doorhad, zegt eigenlijk al genoeg.