zondag 1 mei 2011

Een heitje voor een karweitje

Afgelopen vrijdag mocht ik een heitje voor een karweitje in ontvangst nemen. We ontvingen die ochtend in Tresoar een groep eerstejaars studenten van de universiteit voor het schrijfplankje van Tolsum uit de collectie van het Fries Museum dat nu tijdelijk in Tresoar te zien is in de tentoonstelling (G)OUD GELD.

Na een inleidende lezing volgde het bezoek aan de tentoonstelling zelf met rondleiding van Evert Kramer (conservator archeologie Fries Museum) en mijzelf. De studenten stelden goede vragen, er was discussie, en na afronding van de ochtend namen de deelnemers op hun gemak nog een kijkje in de tentoonstelling.

Bij de afronding had de begeleidende docent tot onze verrassing een attentie voor ons beiden meegenomen. 'Twee plaatselijke lekkernijen', verzekerde de docent ons. Het geschenk in cadeaupapier van mij leek verdacht veel op een fles met bekende inhoud. En toen ik met fles en al het plein van onze studiezaal overstak, grapten collega's: 'Nou, Hans dat wordt een goed weekend!' 'Een goede week', grapte ik terug, 'want ik heb nu vakantie!'

Thuis heb ik het geschenk uitgepakt. En wat schetste mijn verbazing? Niks fles met bekende inhoud! Maar een fles met Hooghoudt Limonadesiroop met citroensmaak. Sinds 1922. Komt helemaal goed.

Meer weten?
- Hooghoudt Limonadesiroop (doorscrollen tot de laatste productgroep)

0 reacties: