zondag 12 december 2010

To blog or not to ...

Foto: naukhel
Bron: http://www.flickr.com/photos/naukhel/403954758
Mijn digitale schrijfplankje heeft een nieuw uiterlijk gekregen. Alweer? Ja. Ik mag graag aandacht besteden aan presentatie en vormgeving. En ik vind het leuk iets nieuws te proberen.

En dat nieuwe is deze keer het uiterlijk van dit blog aanpassen met een template. Na speuren en neuzen in andere blogs en op het Internet kwam ik op deze site die templates (uiterlijk) aanbiedt voor weblogs via Blogger. De site gaat uit van deze bepalingen van Creative Commons. Zolang je je daaraan houdt, kun je probleemloos gebruik maken van de templates. Heb je iets gevonden dat je mooi vindt, download de template, en upload hem vervolgens via je 'dashboard > ontwerpen' van Blogger. Zo makkelijk is het. Wie ook geïnteresseerd is, ik wil wel helpen met installeren.

Gelijk met het oude uiterlijk heb ik ook afscheid genomen van Miunnio, de Bataafse soldaat die voor dit weblog even weer de dienst oppakte. Vanaf vandaag gaat het blog verder onder mijn eigen naam en met een foto van mijzelf. Ik heb een profiel op LinkedIn met naam en foto, maar op mijn eigen blog verschuil ik mij achter Miunnio en een reliëf uit de derde eeuw n. Chr. Dat liep niet met elkaar in de pas. Dus vandaar.

Ook heb ik het cursusblog vrijgegeven voor Google. Ik verwacht dat het blog zo'n beetje morgen wel gevonden is door Google. Ik ben benieuwd wat dit verder oplevert.

Wat na al die veranderingen hetzelfde blijft, is mijn enthousiasme voor het schrijven voor dit blog. Ik beleef hier veel plezier aan en ik hoop dat jij, lezer, dat ook doet. Dus, graag zie ik je terug via het reactieformulier!


0 reacties: