maandag 20 december 2010

In de wolken

Ik ben in de wolken. Helemaal. Letterlijk en figuurlijk. Ik zweef ergens rond tussen al die andere enen en nullen. Waar ik precies ben? Ik weet het niet. Ergens, op een server aan de andere kant van de Oceaan? Het maakt mij niet uit. Met gebruikersnaam en wachtword ben ik weer vertrouwd dichtbij bij de andere documenten op de computer.
Foto: saturnism
Bron: http://www.flickr.com/photos/saturnism/195649679
Google Documenten werkt fantastisch. Ik heb er al verschillende keren meegewerkt en het gaat prima. Het gaat uit van het principe clouding. De bestanden staan niet op je eigen computer, maar zweven ergens rond. In the cloud. Om de bestanden te raadplegen, log je in. Zo beschik je waar je bent, over je eigen documenten. Je kunt samenwerken met anderen binnen dezelfde organisatie of juist met collega's in het land aan een en hetzelfde document. Geen gedoe met verschillende versienummers van documenten. Niks rondmailen. Je kunt exporteren als Word document of als PDF. En zelfs publiceren als een webpagina op het Internet. Wat wil je nog meer?

Eén ding, eigenlijk. Ik krijg de RSSfunctionaliteit niet aan de praat. Het lijkt mij handig om via RSS op de hoogte gehouden te worden als het document gewijzigd is. Maar hoe je dit kunt instellen? Ik heb de online Helpdesk van Google al geraadpleegd. Wie kan mij verder helpen?

2 reacties:

23 Dingen zei

Als je het werkend krijgt mag je het mij uitleggen. Het schijnt alleen mogelijk te zijn bij documenten die openbaar gepubliceerd zijn. Maar zelfs dan krijg ik het niet aan de praat. In spreadsheet werkt de mailalert weer wel goed.
Mijn eerdere zoekacties naar een oplossing, leverden niets op.

Hans zei

@ Rob
Bedankt voor de moeite. Ik kijk ook nog eens