woensdag 10 november 2010

Think different


"Here’s to the crazy ones. The rebels. The troublemakers.
The ones who see things differently.
While some may see them as the crazy ones, we see genius.
Because the people who are crazy enough to think they can change the world,
are the ones who do."

"Think different" is de slagzin waamee computerbouwer Apple van 1997 tot aan 2002 adverteerde via posters, promo's en televisiecommercials. De slogan riep op om anders naar de dingen te kijken, buiten de gebaande paden, vanuit een open mind. Omdat je alleen zo verder komt. Tegenwoordig zouden wij zeggen: out of the box.

Het betrekken van de nieuwe media bij een organisatie (Tresoar) en bij activiteiten van die organisatie roept in mijn ogen ook op tot anders denken. De nieuwe media bieden zoveel andere mogelijkheden. Denk aan bijvoorbeeld de gedichtenwedstrijd van Tresoar via Twitter: de twicht.

In de verschillende blogs ben ik al veel goede voorbeelden van anders denken tegengekomen. Zo wil Pleiaden communities bereiken met afgestemde RSS feeds, heeft Pi zich al aangemeld om een twursus (Twitter cursus) te schrijven voor Tresoar, en is volgens Dingadong Flickr een goed instrument voor pr van Tresoar. En dan heb ik mij nog maar beperkt tot enkele ideeën uit de blogs van de groep waarvan ik coach ben.

De nieuwe media verlangen van mij om anders te gaan denken. Ik ga deze uitdaging aan. Wie denkt er mee?

2 reacties:

23 Dingen zei

Zal ik jouw berichten maar 's als een RSS feed gaan publiceren op de 23dingen blog? ;-)

Hans zei

@ Rob
Goed idee! Ik vermaak mij uitstekend met mijn weblog.